raadnaarmiami.reismee.nl

Dag 4 in Miami, naar de Everglades

We eindigen vandaag met een merlot op onze kamer. Het is 22:00 uur en we zijn allemaal moe. De stappenteller geeft aan dat we weer ruimschoots over de 10.000 stappen heen zijn gegaan. Onze voeten hebben blaren maar het is heerlijk om in oktober op blote voeten in onze schoenen te kunnen lopen ;-). We hebben gegeten bij Thank God It's Friday en net als 5 jaar geleden (met ma en Carla) regent het hard als we terug moeten lopen. We snelwandelen langs Ocean Drive. De dames en heren die normaal gesproken ons fanatiek hun restaurants willen inpraten, staan nu wat kleumend naar de regen te kijken. Niet goed voor de business. Vandaag zijn we naar de Everglades geweest. Het was leerzaam en leuk. Eerst drie kwartier in de bus, we zaten bovenin een dubbeldekker bus helemaal vooraan dus goed zicht. Daarna met een airboat het water op om het natuurgebied te aanschouwen en alligators te spotten. We zien er twee, in eerste instantie zie je alleen de kop met de ogen die uitsteken, en als we langsvaren, gaan ze langzaam naar de begroeiing zodat ze niet meer zichtbaar zijn. Na de bootrit krijgen we een halfuur durende show met een ranger die aan de hand van een alligator en een krokodil het verschil uitlegt en daarna komt er nog een grote alligator aan te pas om te laten zien wat een kracht zo'n dier heeft. Prachtig! Daarna nog de mogelijkheid om een kleine alligator vast te houden voor een fotomoment. De bek is wel dicht gemaakt met een riempje :-( logisch maar wel zielig... Daniël en Annemarie gaan wel voor het fotomoment. Nog wat vrije tijd en daarna terug naar Miami. We gaan op Lincoln Road lunchen met pizza en gaan na nog een half uurtje winkelen nog even lekker naar het strand. Het was een lekkere dag

Monique

Wat een leuk verhaal en ik ben blij met de foto's. Jullie bewegen goed... Kun je ook weer wat eten...;-)...Boeiend de uitleg die jullie hebben gekregen. Het lijkt mij ijzingwekkend als je met de kracht van een alligator te maken krijgt....filmmateriaal....misschien iets voor Trump? Dan zou ik in ieder geval de riempjes bij de kleine exemplaren ook verwijderen :-).