raadnaarmiami.reismee.nl

Dag 7 down town Miami en Brickell

We worden wakker in ons nieuwe hotel. Hier is het ontbijt inbegrepen dus op naar de ontbijtzaal. Het is er druk, we eten weer flink wat weg. Onze buiken zijn wel wat gegroeid deze week..... daarna gaan we naar down town Miami met de metromover. Nou, als er een wijk is die verloederd is, is die het wel. Veel zwervers die er liggen te slapen, winkels al dan niet dichtgetimmerd en bij die dat niet zijn, kun je naar binnenkijken en is het een enorme bende. We gaan een Macy's in en zelfs dat is er een met vergane glorie. Het ruikt er muf, er liggen lelijke tegels en vloerbedekking en bijv. de kleding is een rommeltje. Zie daar maar een leuke spijkerbroek te vinden. Terwijl Macy's normaal gesproken een mooi warenhuis is. Daarna gaan we naar de wijk little Havana. Dit doen we door met de metromover naar het busstation te gaan en daarna dus met de bus. Dit is teruggaan in de tijd. Een bordje met de nummers van de bussen maar geen tijdschema erbij email helemaal niet een digitaal bord hoe lang het nog duurt voordat de bus komt. We tasten dus volkomen in het duister hoe lang het nog duurt voordat onze bus komt. Dit blijkt dus 20 minuten te zijn. In de bus geen overzicht welke haltes we aan doen dus we stappen te vroeg uit..... wel een erg leuke straat, de Calla Ocho met Cubaanse restaurants, muziek en veel souvenir- en sigarenwinkels. De Uber maar weer naar het hotel (5 jaar geleden liepen ma, Carla en ik (Aline) dit....). We gaan even lekker naar het zwembad van het hotel, zwemmen en zonnen, daarna Daniël naar de fitnessruimte, Annemarie en Aline naar de shops en Ruud blijft nog even bij het zwembad. De mall waar we in belanden, bestaat uit hele luxe winkels, we zijn er echte Nederlanders: kijken, niet kopen... De laatste avond uit eten bij Burgers en Beer, op een gezellig terras. Doen ons tegoed aan flinke broodjes hamburger. Daarna nog een laatste wijntje in de hotelbar en nog even op het terras buiten.